Rumah Hantu di Jepun. Paling Menyeramkan di Dunia


Rumah hantu yang terletak di kaki Gunung Fujikyu, Jepun ini telah diakui oleh Guiness Book of Record sebagai rumah hantu terbesar dan paling menakutkan di dunia.Rumah hantu yang terletak di kaki Gunung Fujikyu, Jepun ini telah diakui oleh Guiness Book of Record sebagai rumah hantu terbesar dan paling menakutkan di dunia.


Bangunan ini diubah menjadi rumah hantu dalam bentuk rumah sakit. Berbeza dengan rumah hantu yang lain, rumah hantu ini tidak mempunyai path atau direction yang sudah ditentukan. Para tetamu diharuskan berjalan sendiri. Di dalam rumah hantu juga terdapat banyak pintu / tingkap yang harus dibuka manual oleh para tetamu. Selain penataan interior yang mengerikan, rumah hantu ini juga dipenuhi oleh para pekerja yang berdandan ngeri seperti hantu sebenar.



Pelawat boleh memasuki rumah hantu ini dalam kumpulan yang ahlinya 2 atau 3 orang. Tidak hanya terlihat nyata, rumah hantu ini juga mempunyai bau yang menusuk. Bangunan rumah hantu ini panjangnya 700m. Jika pelawat tidak sesat, lebih kurang 50 minit untuk berjaya keluar dari bangunan. Tentunya, para pekerja juga selalu sedia untuk membantu pelawat keluar dari bangunan.

Rumah hantu ini penuh dengan liku-liku jalanan kecil di mana para pelawat biasanya tersesat. Untuk menambahkan lagi keseraman pelawat, audio juga dipasang dengan suara yg tinggi ( full volume ) seperti suara orang berteriak, suara perempuan ketawa, suara tangisan dan suara langkah kaki . Seram bukan ?





Bangunan tua yang terletak dibawah kaki Gunung Fuji ini dahulu pernah menjadi hospital yang sangat popular. Akan tetapi, tindakan beberapa doktor yang lebih mementingkan wang, rumah sakit ini ditutup setelah beberapa bulan dan doktor2 tersebut sempat membedah dan mengambil organ2 tubuh pesakitnya untuk dijual kemudian pesakit yang meninggal hanya ditanam dalam satu lobang. Diiktiraf tempat ini memang berhantu. Ada tetamu yang pernah melihat roh hantu jururawat yang membawa kepala manusia di tangannya.

oke jom kte msok..